Jebus + mjölksyra = sant

Idag har jag fått sådär KLOCKREN post som man får ibland. Snacka om att dom gjort sitt jobb när dom valde brevlåda! Första lappen:

image32

Ni som känner mig vet hur jag skulle må på ett bibelmöte. Som handen i vattnet, eller varför inte fisken i vanten? Mer inbiten ateist för man väl leta efter... Men jag kanske ska gå dit ändå, jag har alltid VERKLIGEN undrat hur man kan se bibeln som logisk, och som en praktisk hjälp i vardagen. Jag brukar ta hjälp av sånt där fånigt som logik och vetenskapligt tänkande, fniss fniss.

Andra lappen var, om möjligt, ännu bättre:

image33

Tack för att någon ÄNTLIGEN bryr sig om mjölksyrakulturen i mitt underliv! Inte en dag för sent...Kan dom inte iallafall be brevbäraren att inte lägga såna där det bor killar? Spara lite pengar sådär. Som att skicka prostataröntgenremisser till alla ungefär. Om det är någon som inte fått dessa i brevlådan är ni välkomna att komma och hämta ett ex av varje från mig, jag ska inte ta alltför mycket betalt, lovar.

Igår hade jag en galet tråkig dag på jobbet. Vi skulle göra Z03:or som det så fint heter. Att göra Z03:or betyder att man lägger in nya kunder och skapar nya kontrakt åt dessa kunder. Vi har typ 3000 personer att lägga in, och på fyraåenhalv timme gjorde jag kanske 70 stycken. OK att vi gjorde det allihop, så sju personer totalt, men det blir ju inte mer än kanske 500 gjorda på en dag. En hel arbetsvecka med Z03:or, min hjärna kommer behöva någon form av eksemkräm efter det. Men som vi säger i mjölksyrekulturbranschen: även trista pengar är pengar!

Kommentarer
Postat av: siz

det här blogginlägget kan ha varit det roligaste jag upplevt på länge. för detta UPPLEVDES faktiskt, det lästes inte. you go, man.

p.s. ses i helgen :D

2007-04-26 @ 18:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback