Funky Cold Medina

Jag skäms nästan, men jag har inte gjort NÅGONTING på påsk. Förutom att fixa en träskiva i bok från K-rauta i Arninge (världens bästa varuhus) som ska bli min nya dator-/tv-bänk. Det kommer bli skitsnyggt att få allt på en nivå, och bli av med det fula bord jag har som datorbord nu. Eftersom min mamma är så enormt snäll så betalade hon allting (haha, nu läser min syster detta och börjar fakturera alla ikeainköp till mamma...) och det är bra, för annars kan jag inte köpa den där kameran jag suktat efter rätt länge =) Jag känner att en kamera kan vara roligt av flera skäl, men framförallt för att göra bloggen lite roligare; ni får se hur mitt actionspäckade liv ser ut i första person! Sen måste man ju ha lite bilder på Facebook. Facebook alltså. Finns det nån på jorden som INTE har Facebook än? Jag får tio förfrågningar i veckan om folk som lägger till mig, och jag gör ingenting - säger inte ens hej. Det är lite dåligt, det måste jag börja göra. Dom har ju trots allt orkat lägga till mig. Om det mot förmodan finns någon som inte läser detta: join Facebook - join the plague. Henrik Weinestedt heter jag och ni är varmt välkomna att lägga till mig, så att ni kan uppleva den där varma sköna känslan av inte få ett enda meddelande från mig ;)

Jo, vad jag gjort är att hänga med Christian innan han åker hem igen. Igår och idag spelade vi massa CS: Source som är skitroligt och kostar typ 120 spänn att köpa , men smått frustrerande i början. Det har funnits rätt länge, så man hoppar in...och blir fullkomligt krossad och förnedrad. Men jag föreställer mig att dom som spöar mig bara är trettonåriga barn med akne och moppefjun, och då känns det bättre. Igår kollade vi på filmen You, me and Dupree. Helt ok faktiskt, med min favoritskådis Michael Douglas. Om ni inte sett Falling down med honom i huvudrollen - GÖR DET. Eller The Game för den delen, sjukt bra också. Idag kollade vi på en gammal klassiker, Spinal Tap. Den borde man se också, om man inte gjort det, om inte annat för den tidlösa klassikern när gitarristen har en förstärkare där volymratten går till 11, och därför kan spela ett högre än alla andra...

Imorgon börjar jobb och skola (läsa och skriva...) igen, så nu måste jag nog gå och lägga mig. Jag har varit uppe till typ fyra tre nätter på raken, det kanske funkade när man var ung och nyponfräsch och inte behövde raka sig, men nu får såna nattliga utsvävningar allvarliga konsekvenser. Sista ord denna gång blir ett önskemål från Johan om ett citat. Det är en text som kallas "litany against fear" från boken Dune av Frank Herbert, som är riktigt riktigt bra (filmen kan ni glömma, för den är riktigt rutten). Jag kan den inte utantill utan bara någon rad eller två, men den funkar faktiskt att dra i huvudet när man ska göra något man inte riktigt tycker om att göra. Lite meditativ och så, men hey, ni som läst min blogg från början vet ju vilken tripped out typ jag är egentligen...Håll tillgodo.

I must not fear.
Fear is the mind-killer.
Fear is the little-death that brings total obliteration.
I will face my fear.
I will permit it to pass over me and through me.
And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path.
Where the fear has gone there will be nothing.
Only I will remain.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback