Fantasi

Jaha, vad ska man säga om derbyt då. Jag säger något i stil med, verkligen utan att vara hemmablind, att det var bland de mest oförtjänta trepoängare jag någonsin bevittnat. AIK hade väl två skott på mål, och gör mål på det första. I första halvlek spelar Bajen sin bästa fotboll för säsongen, och jag skulle inte bli förvånad om det kommer bli säsongens bästa halvlek. Men vi gör inte mål. Andra halvlek är jämn, och inte alls lika rolig som första, men Charlie Davies spelar riktigt bra och sett till hela matchen borde han definitivt gjort ett mål. Men så är det i idrott, det är inte alltid det bästa laget som vinner. Vad som är riktigt skönt är att trots att vi förlorade, så får man en skön känsla när laget spelar bra. Kan Hammarby spela såhär varenda match kommer det bli riktigt roligt att gå på matcherna i framtiden! Jag och Danne pratade om det innan matchen, vad som egentligen är roligast: tre poäng och skitspel, eller att göra en riktigt bra match men ändå förlora. Jag röstar för alternativ två, så det svider inte så farligt idag. Dessutom var det riktigt bra drag på klacken, jag tycker nog vi sjöng ut AIK-klacken fastän vi hade bortamatchen. Jag videofilmade lite, på http://www.youtube.com/watch?v=uohhZobTWZE kan ni titta och lyssna på hur det låter när man snor Bajens ramsor... =)

Igår pratade jag länge och väl med Maria, som är kursansvarig för den här HSU-kursen jag är assistent på. Vi diskuterade huruvida jag ska fortsätta med omgången som börjar i höst eller inte, och hur mycket jag isåfall ska göra, och vad. Då kommer jag ju ha mycket schemalagt i skolan, och då är det svårt att springa och öppna och trixa. Plus att jag kommer vara i Kräftriket, en kilometer istället för 10 meter ifrån lektionssalarna. Plus att jag har nya jobbet på Kraft & Kultur. Plus att jag kanske ska gå en kvällskurs. Plus att jag kanske ska assistera på en annan kurs. Plus hemvärnet. Plus miljöpartiet...Listan är diger! Spontant känns det som att ass.jobbet tar mer tid, ork och koncentration än vad det ger i form av (be)lön(ing), så till hösten blir det nog inget nytt gäng, om det inte är så att jag kan göra dom enkla grejerna när jag har tid, typ lägga upp grejer i kursdatorsystemet. Vi får se, jag ska fundera över saker och ting så det blir lite ordning på livet! Just nu är det mycket att tänka på, och jag har helt knepig dygnsrytm som knappast förenklar! Blir trött vid ett, vaknar vid tolv...Helt fel, och hela dagarna går åt till att bara sova. Jag har bestämt mig för att inte skriva c-uppsatsen denna termin, utan istället få klar den där dumma lilla HSU-uppsatsen som jag har kvar. Motivationen tröt helt enkelt för mycket. Men HSU-uppsatsen får handla om det c-uppsatsen ska/skulle handla om; på så sätt behöver jag ju inte läsa in mig på nåt nytt! Det gäller att använda njurarna...

Snart är det sommar, och vad hör snart-är-det-sommar mer till än boktips! Jag tycker science fiction är riktigt schysst, och fick ett tips för säkert ett år sen, en bok som heter Red Mars av Kim Stanley Robinson. Det är första delen i en trilogi om en expedition till Mars. Grymt bra personporträtt och riktigt genuin vetenskap, så den känns aldrig orimlig. Riktigt bra och spännande, så gillar ni sci-fi och behöver något nytt att läsa så rekommenderas den varmt! Eller så gör man som man brukar i landet mellanmjölk, köper nya svennedussindeckaren av någon författare med mellanstadievokabulär som trycker ut tio böcker om året. Nä, jag är inte mycket för deckare. Bok är fel format för deckare, en bok är ett medium där ordval är lika viktiga som handlingen, där man slipper använda talspråk om man vill. Det är, i mitt tycke, i mångt och mycket vad som definierar en bra bok - ett bra språk. Deckare kommer aldrig i närheten, hur spännande dom än är. Så gå emot strömmen i sommar, läs lite riktig skönlitteratur istället. Better than average vocabulary - because you're worth it. Om inte annat, gör det för att det inte ska bli såhär:

image30

Kommentarer
Postat av: NewMe

Kål Dolme, videon var ju skön, trots att det är totalt fel klack. Grönt och vitt är inte snyggt alltså, du måste lära dig det. Dessutom bor du i Solna, det är skam. ;-)

Postat av: NewMe

Någonstans i Huvudsta. =)

2007-04-25 @ 13:33:31
URL: http://newme.blogg.se
Postat av: siz

hen du har väl läst underdog? för om du inte har det -läs den! om du läst den -läs om den. språket är underbart. preciiiis som du vill ha det.

2007-04-25 @ 17:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback