Awesom-o 4000

Nu har jag skaffat kamera! En Canon Ixus 70, som är ruskigt liten och snygg och fin och bra ;) Bild kommer i nästa inlägg! Nu är jag totalt fattig resten av månaden, men allt för er, mina trogna läsare.

Igår började Allsvenskan...för min del. Igår spelade nämligen Hammarby sin första match, bort mot GAIS, och dagen till ära hade jag, Danne Risberg, hans kompis Mats och Christian beställt matchen på ppv. Det var riktigt trevligt att se det hela igång igen, även om matchen var rätt trist; jag kände mig sprallig som ett barn innan den skulle börja, och riktigt laddad. Efter 1-1 i den matchen, så satte vi Man U - Roma, och där var det lite mer drag...Allt som allt en mycket trevlig kväll i fotbollens och 2.8:ornas tecken ;)

Ikväll var vi hemma hos David och kollade mer fotboll, Bayern München mot Milan mer bestämt. Jag pratade med Tove om att vi kommer plugga samma sak, och så funderade vi lite huruvida vi kommer läsa samma saker samtidigt, för hon ska läsa programmet och jag kommer läsa fristående kurser. Det är alltid trevligt att ha någon man känner att plugga med, även om jag läst så länge att jag vet hur det funkar och på nåt sätt känner av vilka jag kommer gå ihop med. Men allt det där ger sig, först ska jag igenom en c-uppsats som går fruktansvärt trögt, och en sommar...Och på tal om sommaren, imorgon ska jag träffa en gammal kompis och prata jobb, och jag hoppas verkligen att vi kommer komma överens om något som låter mig sommarjobba där också. Jag vet inte om jag klarar en sommar till på Sabis. Det är alltid samma skit, samma problem med schema och felbeställningar och gnälliga kunder och gudvetvad. Inte så kreativ miljö direkt. Jag tjänar dock ok för att jobba på ett sånt ställe, och jag antar att lönen är sämre på Josefs företag, men det får vi se imorgon. Dessutom har jag pratat med Johan Ununger, som är VD för Saltå Kvarn som är ett företag som säljer biodynamiskt odlade grejer. Dom börjar bli ganska stora, och jag gillar verkligen idén. Johan är god vän till min mammas gamla kille, och han föreslog att jag skulle komma förbi Saltå som ligger i Järna, för att prata lite. Jag ska ringa honom snart och bestämma en tid, så att det verkligen blir av. Han har ett annat företag också tror jag, som hjälper företag att bli mer miljövänliga, och det är ju precis vad jag vill göra. Så önska mig lycka till!


Kommentarer
Postat av: siz

Jag vill ha en nakenbild på Per Ledin. Kan du fixa det?

2007-04-12 @ 12:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback