Snart kommer tomten!

...Eller nåt. Jul känns..mindre ojuligt än nånsin. OK att det är långt kvar, men att det blir snö - knappast. Nu ska jag väl muttra om växthuseffekten, haha. Äh, jul är en risig ursäkt för att göra sånt man ändå borde göra oftare. Jag fick, på tal om växthuseffekten, ett brev av min kära morfar idag. Ett handskrivet brev! Vi hade, sist vi träffats, diskuterat skogsdöd och skjuta av vargar och såna saker, och jag kan lugnt säga att vi inte riktigt är kompatibla. Så han skrev mig ett brev, och sa att det var viktigt att vara nyanserad i sina åsikter, och inte se allt som svart eller vitt. Han förstod nog inte riktigt vad jag menade när vi pratade (plus att han börjar bli gaggig), men det var mycket rart av honom ändå. Jag ska skriva något snällt och uppmuntrande tillbaka.

(Förra) veckans diss: såna som går på Tiesto, som ju är en väldigt väldigt stor och bra och känd DJ, och bara...ställer sig mitt på dansgolvet. Står där och bara glor, kanske gungar lite om det är extra bra. Trist tycker jag, men det vore ju jobbigt om stureplan.se var där och fotade och man stod i nån risig danspose.. Äh, jag dansade från början till slut, kan inte stå still när det är så bra =)

Tunnelbanan hem blev, som vanligt när man inte är så full men nästan alla andra är det, full av intressanta observationer. Är man verkligen så..rackig själv, när man är full? Jag vill inte ens tänka tanken. Men så är det nog, tyvärr! Jag tror jag ska införa en treölsregel eller nåt, önska mig lycka till.. =)

Jobb sju imorron bitti. Klockan på halv sex. Det är natt då.

Kommentarer
Postat av: Minsk

men asså va tyckte han då, att man ska skjuta alla vargar eller inte skjuta dom?

2006-11-28 @ 20:38:42
Postat av: Henrik

Jadu, han var väl av den "klassiska" skolan - om djuren är ivägen för människan är det bara att döda dom. Att djuren var där först, sånt biter fruktansvärt klent på en 80-årings bestämda uppfattning ;)

2006-11-28 @ 22:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback