I'm not here for your entertainment

OK, ni tror jag är hård. Damn, ni VET att jag är hård. Som stål. Men ja, nya Pinklåten är faktiskt jävligt bra =)

Sämst-dag på jobbet: nån har fått för sig att fastän jag jobbar i charken, så är det ok att sätta mig i kassan. På tisdagar är det senilkrig i kassan; pensionärerna har fem(sic!) procent rabatt! Men jag sitter snällt och tjafsar med dom, berättar att man måste ha magnetremsan åt vänster, och att faktiskt vet hur fänkål ser ut. Man har kanske inte så mycket för att jobba i mataffär, men ärligt talat, det har sina fördelar. Jag har lärt mig: (nästan) alla normala frukter och grönsaker (säkert bra om FBI hotar döda dig om du inte kan skilja på persiljerot och palsternacka), jag kan stycka, filéa fisk, jag har stenkoll på ost...listan kan göras lång.

OK, nu suckar ni, ni med era fancy jobb som AD och kändisfotograf och hundfrisör. Men jag har faktiskt nytt jobb, och allt är klart nu. I vår kommer jag att vara kursassistent och -ledare för två olika kurser, och det känns kanon. Ett jättesteg i rätt riktning. Men detta har jag nog skrivit om redan...

I helgen blir det Skåne! Min syster pluggar antingen biokemi eller molekylärbiologi där; jag minns aldrig vilket. Hursomhelst har hon farliga böcker, och en sån där ball "kemi-lego-låda" som man kan bygga molekyler med. Sist vi sågs byggde hon alkohol- och baksmällemolekylen - ytterst pedagogiskt! Kanske nåt för SANT-utbildningen på högstadiet, haha. Även mamma ska åka ner, och på lördagen ska vill Köpenhamn, där jag inte varit på väldigt länge. Jag har höga förväntningar, det ska vara väldigt fint och trevligt och såna rykten tror jag gärna på. Vi får se!

Just you and your hand tonight.


Kommentarer
Postat av: siz

din jävla KNARK!!! jag kräver en officiell ursäkt i din bög-blogg. JAG PLUGGAR KEMI. ren och skär kemi. inte bio-bög-flum-BAJS-KNARk ok!!!! :) grattis till jobbet förresten. (din bög-berit)
(ps jag gillar bögar. känner flera)

2006-11-28 @ 23:13:56
Postat av: Henrik

Novembergud tar tillbaka uttalandet att Ulrika Weinestedt studerar något annat än kemi. Novembergud hoppas att Ulrika Weinestedt godtar ursäkten. Inga djur skadades under skrivandet av denna officiella ursäkt.

2006-11-29 @ 00:03:55
Postat av: siz

Ursäkten är godtagen. Många djur skadades under vredesutbrottet.

2006-11-29 @ 00:31:14
Postat av: Stekarn från Parma

Stekigt med blogg! ;) Nu kan jag äntligen stalka dig online. :P

2006-12-01 @ 15:50:10
Postat av: Palle Nuh

Hård? Är du hård? Du är ju fan mjukare än bomull...

2006-12-02 @ 21:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback