Temple of Consumption

Det blir lite mindre spirituellt idag, vilket ni väl tackar för...

Idag har jag varit en god västerländsk konsument. Efter att ha gjort en PP-presentation av nästa veckas redovisning - biologisk våtmarksrening av avloppsvatten ser ut ett nord-syd-kostnadseffektivitetsperspektiv (nobelprisord...) åkte jag in till stan, fast besluten att konsumera. Jag lyckades. En klippning, fyra (!) par skor, en rakapparat, en tröja, två par kalsonger, sex par strumpor och en kebab i bröd senare borde jag varit skyhög på shoppingendorfiner. Och faktiskt, det kändes rätt bra! Förstår inte att jag inte fixat nya skor på så länge, skor är något jag verkligen gillar. Det känns som att skorna mer än något annat man har på sig säger vem man är. Jag köpte bara glassiga skor; jag antar att Mange Schmidt satt sig på någon metanivå i mitt medvetande =) Har aldrig haft sån tur med att hitta sköna skor heller för den delen, jag tror fanimej att jag köpte fyra av dom fem första par jag provade. Nån gång ska man ha tur också!

Imorgon är det firmafest; bowling och middag och sen fortsätter vi nog. Chefen kaxar om att han ska slå oss alla, så planen är givetvis att han ska vara så full innan vi sätter igång att han behöver dom där grejerna småbarnen och särskolan lägger i rännan för att träffa nåt. Synd att man inte är bowlingproffs, finns nog inte många glassigare "sporter" att vara proffs inom. Glassigt - igen. Något är fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback